قیمت لوله فولادی برق 1403{ معرفی صفر تا صد لوله فولادی برق }

 لوله فولادی برق (لیست قیمت + معرفی صفر تا صد)

لوله فولادی برق یکی از محصولات پرکاربرد در تأسیسات الکتریکی است که برای محافظت و هدایت کابل‌ها و سیم‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت لوله فولادی برق بسته به نوع گالوانیزه، ضخامت و مدل آن متفاوت است.

انواع گالوانیزه لوله فولادی برق عبارتند از: گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، گالوانیزه فابریک و گالوانیزه مشکی. همچنین این لوله‌ها از نظر قابلیت خم‌کاری به دو دسته قابل خم‌کاری و غیرقابل خم‌کاری تقسیم می‌شوند.

لیست قیمت لوله فولادی برق 1403

سایز لوله مشکی(ریال) گالوانیزه سرد(ریال) گالوانیزه گرم(ریال)
لوله pg 11 به ازای هر متر  13500 15000 20000
لوله pg 13/5 به ازای هر متر  14500 16000 22000
لوله pg 16 به ازای هر متر  15000 17000 23000
لوله pg 21 به ازای هر متر  17000 18000 28000
لوله pg 29 به ازای هر متر  27000 29000 40000
لوله pg 36 به ازای هر متر  38000 41000 52000
لوله pg 48 به ازای هر متر  54000 55000 78000

قیمت لوله‌های فولادی گالوانیزه در سایزها و اندازه‌های مختلف به شرح زیر است:

قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه سایز ۱۳: حدوداً ۵۲۵۰ الی ۸۴۰۰ تومان
قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه سایز ۱۶: حدوداً ۶۳۰۰ الی ۹۴۵۰ تومان
قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه سایز ۲۱: حدوداً ۷۳۵۰ الی ۱۰۵۰۰ تومان
قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه سایز ۲۹: حدوداً ۸۴۰۰ الی ۱۱۵۰۰ تومان
قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه سایز ۳۶: حدوداً ۹۴۵۰ الی ۱۲۶۰۰ تومان
قیمت لوله فولادی برق گالوانیزه سایز ۴۸: حدوداً ۱۰۵۰۰ الی ۱۳۶۵۰ تومان

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، قیمت‌های ذکر شده ۵ درصد نسبت به قیمت‌های اولیه افزایش یافته است.

لوله فولادی برق یکی از ملزومات مهم در تاسیسات برق می باشد که وظیفه نگهداری سیم و کابل را برعهده دارد. این وسیله در انواع سازه های خانگی و صنعتی و سایر مکان هایی که به اتصالات برقی نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این وسیله به دلیل حفاظت از کابل و سیم و جریانات برقی بسیار مهم می باشد. لوله های فولادی مخصوص برق دارای مقاومت عالی در برابر خوردگی و البته زنگ زدگی می باشد.

لوله فولادی برق دارای مدل های مختلفی است که هر یک دارای ویژگی و مزایای متفاوتی می باشند. همچنین از نظر قطر و ضخامت نیز انواع مختلفی از این لوله موجود می باشند .

لوله فولادی برق چیست و چه مزایایی دارد

قیمت لوله فولادی برق

لوله‌های فولادی برق از جمله مهمترین مواد ساختمانی هستند که در صنعت برق استفاده می‌شوند. قیمت لوله فولادی برق یکی از مواردی است که در خرید و تأمین این محصول تأثیرگذار است. در این مقاله، به بررسی عواملی که قیمت لوله فولادی برق را تحت تأثیر قرار می‌دهند و راهنمایی برای خریداران در انتخاب صحیح لوله فولادی برق می‌پردازیم.

همانطور که تا کنون متوجه شدیم لوله فولادی برق دارای انواع مختلفی است که هر یک موارد مصرف مختلفی دارند. همچنین روش ساخت و تولید هر یک و ویژگی های مقاومتی و ضخامت متفاوتی دارند. بنابراین هر یک از انواع لوله های فولادی برق دارای قیمت متفاوتی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت هر یک از محصولات لازم است تا به فروشگاه شهر لوله مراجعه شود. قیمت ها با توجه به نوع لوله خریداری شده و همچنین زمان سفارش متغیر می باشند. اما به طور کلی یکی از ویژگی های بارز لوله فولادی برق قیمت مناسب و به صرفه آن می باشد.

قیمت لوله فولادی برق تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم:

1. مواد اولیه

قیمت لوله فولادی برق تأثیر مستقیمی از قیمت مواد اولیه، به ویژه فولاد خام، دارد. تغییرات در قیمت فولاد خام می‌تواند تأثیر زیادی بر روی قیمت لوله فولادی برق داشته باشد.

2. تولید و فرآیند تولید

هزینه تولید و فرایندهای تولید لوله فولادی برق نیز تأثیرگذار بر قیمت نهایی محصول است. هزینه‌های مربوط به تولید شامل هزینه‌های نیروی کار، انرژی، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز است.

لوله برق فولادی گالوانیزه چیست‌؟

اجرای سیم کشی و سیستم کابل در انواع پروژه های ساختمانی و صنعتی به اجرای یک سیستم لوله کشی مناسب دارد. این سیستم به واسطه لوله برق فولادی امکان پذیر می شود. این امر به منظور ارتباطات و برق رسانی و محافظت از سیم و کابل کشی انجام می پذیرد. مقاومت لوله گالوانیزه بسیار بالا بوده این در حالی است که با ساده ترین دستگاه لوله خم کنی می توان به آن شکل داد. ضخامت آن نیز بر اساس نوع پروژه و کابل و سیم مورد استفاده تعیین می شود.

انواع لوله فولادی برق

همانطور که گفته شد لوله برق فولادی دارای انواع مختلفی است که با توجه به نوع اتصالات از انواع آن استفاده می شود. ضخامت دیواره نیز فاکتور بعدی در تعیین نوع لوله می باشد. همچنین استحکام مکانیکی نیز در استفاده از نوع لوله بسیار مهم می باشد. بر این اساس بر اساس نوع سیم کشی و مصالح مورد استفاده می توان به انواع زیر اشاره نمود؛

لوله فولادی مشکی

همانطور که از نام این لوله مشخص است لوله ها با لایه از رنگ مشکی پوشیده شده اند که آن را در برابر زنگ زدگی تا حدودی مقاوم کرده است. این لوله برای تاسیسات داخلی و مکان هایی که در معرض رطوبت زیاد نیستند مناسب می باشد. البته استفاده از لوله فولادی مشکی برای تاسیسات زیر زمینی و مکان هایی که امکان خوردگی آن را افزایش می دهد مناسب نیست.

ویژگی های لوله فولادی مشکی

• قیمت مناسب و به صرفه
• حمل و نقل ساده و آسان
• ضد زنگ بودن

• طول 3 متری
• قابل دسترس و اتصالات سریع
• پوشش رنگی اپوکسی رنگ مشکی

لوله برق گالوانیزه سرد

این مدل از لوله فولادی در واقع از جنس آهن است و روکش آن با لایه از روی پوشیده شده است. این لوله با فرایند گالوانیزه سرد به وجود خواهد آمد که لایه ای از فولاد بر روی سطح لوله نیز پاشیده می شود. البته این عملیات پس از مکانیسم برق دار کردن لوله انجام می شود. این کار موجب می شود تا لوله در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم شده و برای استفاده در مکان هایی با رطوبت کم نیز مناسب می باشند. این مدل از لوله برای تاسیسات داخلی و سرپوشیده مناسب است.

در نوع گالوانیزه سرد در دمای پایین و نزدیک به دمای محیط فرآوردی شده و از فلز روی برای آبکاری سطح بیرونی آن نیز استفاده می شود. طبیعی است که مقاومت لوله های فولادی تهیه شده در دمای سرد کمتر از لوله گالوانیزه گرم می باشد. زیرا فقط لایه بیرونی پوششی این لوله ها نازک تر از لوله های غوطه ور شده در فلز روی خواهد بود. طول عمر این لوله ها در شرایط مناسب تا 8 سال خواهد بود و اگر در شرایط رطوبتی و نامطلوبی قرار داده شوند تا 4 سال کارایی خواهند داشت.

لیست قیمت لوله فولادی برق

ویژگی های لوله برق گالوانیزه سرد

• ضد زنگ بودن
• انعطاف پذیر
• استفاده از آمونیاک برای پوشش و جذب قلع و روی
• مقاوم در برابر عوامل طبیعی و محیطی

لوله برق گالوانیزه گرم

فرایند آماده سازی لوله فولادی یا گالوانیزه گرم به شکل غوطه ور کردن لوله ها در وان روی مذاب شده می باشد. این مدل از لوله های فولادی بسیار مقاوم تر و استحکام بالاتری در مقایسه با انواع دیگر دارند. قابل استفاده در مکان هایی با رطوبت بالا بوده و در برابر زنگ زدگی نیز بسیار مقاوم هستند. دلیل آن آبکاری شدن لوله هم از داخل و بیرون می باشد. بدیهی است که این مدل از لوله ها قابل استفاده در مناطق روباز و مناطق با رطوبت بالا خواهند بود. ضخامت لوله های از 60 میکرون به بالا است به همین دلیل جزو لوله های مستحکم نیز شناخته می شوند.

لوله فولادی برق در نوع لوله گالوانیزه گرم در دمای بالای 420 درجه سانتی گراد آبکاری می شود. لوله ها در وان داغ فلز روی غوطه ور شده و به همین دلیل از داخل و بیرون آبکاری خواهد شد. لوله گالوانیزه گرم در برابر فرآیند های شیمیایی بسیار مقاوم بوده و قابل استفاده در مکان های بزرگ و روباز نیز خواهد بود. فلز روی از تماس رطوبت و با اکسیژن در فولاد جلوگیری کرده و حتی در صورت خراش لوله از آن در برابر زنگ زدگی محافظت خواهد کرد. لوله های گالوانیزه در شرایط عادی تا 30 سال نیز دارای عمر مفید هستند.

ویژگی های لوله برق گالوانیزه گرم

• قیمت مقرون به صرفه
• بسیار مقاوم در برابر عوامل خورنده و زنگ زدگی
• سهولت در تعویض و بازرسی اتصالات

لوله برق گالوانیزه ضد انفجار

لوله فولادی برق برای مصارف متعددی نیز قابل استفاده هستند. یکی از موارد مهم استفاده از لوله برق گالوانیزه ضد انفجار در پالایشگاه ها برای انتقال نفت و گاز می باشد. این لوله ها در برابر نفوذ گاز بسیار مقاوم بوده و به دلیل لوله های بدون درز فولادی غیر قابل انفجار هستند.
ویژگی های لوله برق ضد انفجار
• وزن بسیار سبک
• قیمت مناسب
• کیفیت بالا
• رنگ بندی متنوع
• ماندگاری بالا

مزایای لوله فولادی برق

روش های متعددی جهت انجام سیم و کابل کشی وجود دارند اما اجرای سیستم لوله فولادی برق بهترین روش محسوب می شود. دلیل آن وجود مزایا و ویژگی لوله گالوانیزه می باشد. بنابراین از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

1. لوله فولادی محافظت خوبی را برای سیم و کابل ها ایجاد می کند. به این صورت سیم و کابل در برابر ضربه و نم و رطوبت محافظت خواهند شد.

2. قابل استفاده برای انواع کابل و سیم دیگر مزایای این نوع از لوله برق می باشد.

3. این لوله ها با قبلیت بالایی که دارند از سیم و کابل در برابر بخارهای شیمیایی محافظت خواهند کرد.

4. انجام تغییرات بر روی سیستم لوله کشی برق به واسطه استفاده از این مدل لوله بسیار ساده و راحت خواهد بود.

5. لوله گالوانیزه برق مناسب برای کابل کشی در ساختمان خواهد بود. زیرا این لوله ها بسیار مناسب برای سیستم های الکترونیکی حساس می باشد و نگرانی از بابت تداخل الکترومغناطیسی ها رو کاهش خواهد داد. همچنین از بروز تداخل الکترومغناطیسی نیز جلوگیری خواهد کرد.

6. این نوع از لوله به دلیل مقاومت اتصالات آن از عبور گاز و بخار های قابل اشتعال جلوگیری می کند. به همین دلیل ایمنی آن بسیار بالا می باشد.

7. انعطاف لوله های برق با توجه به مقاومت عالی آن بسیار بالا است. به همین جهت کار کردن با لوله های برق بخصوص در محل های زاویه دار بسیار ساده می باشد. با ساده ترین دستگاه می توان لوله های گالوانیزه را فرم دهی کرد.

8. استفاده از این لوله برای ساختمان و مکان های تجاری نیز مورد تایید واقع شده است. دلیل آن قطعا امکان نصب ارتباطات و پریز های برق در محل های باز و بزرگ می باشد.

9. انواع مختلفی از لوله های برق فولادی وجود دارند که هر یک مناسب با نوع کاربری تاسیسات استفاده می شوند.

فروش انواع لوله فولادی برق

سایز و ضخامت لوله فولادی برق

اغلب لوله فولادی برق در ضخامت های 0.9 تا 1.5 میلی متری و با طول شاخه های 3 تا 6 متری تولید می شوند.

مطابق جدول استاندارد ها بر اساس استاندارد DIN 49020 سایز و ضخامت لوله فولادی برق کاندوئیت برابر با مقادیر زیر است؛

سایز pg 11؛ قطر خارجی 18.2 میلیمتر و ضخامت دیواره برابر با 1 میلی متر و وزن تقریبی آن 0.461 گرم می باشد.
سایز pg13,5؛ قطر  20.2 میلی متر و ضخامت دیواره برابر با 1 میلی متر و وزن تقریبی آن نیز 0.635 گرم می باشد.
سایز pg 16؛ قطر  22.2 میلی متر و ضخامت دیواره آن برابر با 1 میلی متر و وزن تقریبی آن نیز برابر با 0.704 گرم می باشد.
سایز pg 21؛ قطر  28.2 میلی متر و ضخامت دیواره آن برابر با 1 میلی متر و وزن تقریبی آن نیز 1.076 کیلوگرم می باشد.

سایز pg 42؛ قطر خارجی 54.1 میلی متر و ضخامت دیواره آن 1.5 میلی متر و وزن تقریبی گالوانیزه گرم نیز برابر با 2.122 کیلو گرم است.
· ضخامت دیواره و قطر  و وزن لوله های برق فولادی بر اساس استاندارد های bs 4568 برابر با مقدار است؛
سایز لوله m16؛ قطر  آن برابر با 16 میلی متر و ضخامت دیواره 1.6 میلی متر و وزن تقریبی گالوانیزه نیز 0.618 گرم می باشد.
سایز لوله m20؛ قطر  آن برابر با 20 میلی متر و ضخامت دیواره آن برابر با 1.6 میلی متر و وزن تقریبی آن نیز برابر با 0.791 گرم می باشد.
سایز لوله m25؛  25 میلی متر و ضخامت دیواره آن برابر با 1.6 و وزن تقریبی نیز برابر با 1.007 کیلوگرم می باشد.
سایز لوله M32؛  برابر با 32 میلی متر و ضخامت دیواره نیز برابر با 1.6 میلی متر و وزن تقریبی آن نیز برابر با 1.308 کیلو گرم می باشد.
سایز لوله M40؛  40 میلی متر و ضخامت دیواره آن نیز برابر با 2 میلی متر و وزن تقریبی آن نیز 2.044 کیلوگرم می باشد.
سایز لوله M50؛ 50 میلیمتر و ضخامت دیواره آن 2 میلی متر و وزن تقریبی آن نیز 2.583 کیلوگرم می باشد.
سایز لوله M63؛  63 میلیمتر و ضخامت دیواره 2 میلی متر و وزن تقریبی آن نیز برابر با 3.281 کیلوگرم می باشد.

استاندارد های لوله برق فولادی

لوله و مشتقات آن یکی از مهم ترین لوازم تاسیسات برق و سیم کشی می باشند. لوله فولادی برق یکی از بهترین قطعات برای اجرا و انتقال سیم و کابل می باشد. این نوع از لوله ها در دسته تجهیزات ساختمانی و صنعتی قرار دارد و کاربرد های متعددی دارند.

اجرای تاسیسات و سیم کشی بر پایه اصول و استاندارد هایی صورت می گیرد که لازمه آن استفاده از لوله های استاندارد نیز می باشد. انتخاب نوع لوله و نحوه نصب آن نیز بر اساس استاندارد های روز دنیا انجام می شود. بر این اساس بایستی در زمان استفاده از لوله برق فولادی در کاربری های مختلف به جدول استاندارد ها و ضخامت و سایز آن توجه کامل داشت.

اتصالات لوله فولادی برق

لوله فولادی برق به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به سیم و کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های فولادی همچون عایقی مناسب و قوی عمل می کند. لوله های فولادی به صورت روکر و یا در زیر زمین نیز قابل استفاده می باشند.

برای نصب سیستم لوله فولادی به اتصالات و متعلقات آن نیازمند خواهیم بود. اتصالات لوله های فولادی برق پر کاربرد ترین تجهیزاتی نصب می باشند. نصب لوله های فولادی بدون استفاده از این متعلقات غیر ممکن بوده و برای راه اندازی به بهترین اتصالات نیازمند خواهیم بود. از اتصالات و متعلقات لوله فولادی برق می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

بست اسپیت

پر کاربرد ترین اتصالات لوله های فولادی متعلق به بست اسپیت می باشد. معمولا این وسیله از جنس گالوانیزه گرم ساخته می شود. این وسیله در سایز های مختلف ساخته می شود. کاربرد این وسیله برای نصب لوله فولادی بر روی دیوار می باشد.

انواع بوشن

بوشن در انواع مختلفی ساخته می شود که وظیفه آن متصل کردن دو لوله به یکدیگر در یک مسیر می باشد. اتصال لوله های فولادی به دو وسیله بوشن و یا عملیات جوشکاری امکان پذیر است. معمولا با پیش بینی بازرسی لوله ها و یا امکان تعویض آنها از بوشن جهت اتصال استفاده خواهد شد. جنس بوشن برنجی و گالوانیزه می باشد.

زانویی درب دار

برای تغییر جهت در مسیر لوله به زانوی درب دار نیاز است. یکی از مهم ترین تجهیزات و متعلقات لوله ها فولادی می باشد که برای اتصال نیز قابل استفاده می باشند. وجود این قطعه منجر می شود تا عیب یابی در لوله ها به سادگی انجام شود و بازرسی نیز خیلی سریع تر اتفاق بیفتد. این قطعه با مواد اولیه آهن، گالوانیزه گرم و کربن تولید می شود.

زانویی ساده

از زانویی ساده به منظور اتصال لوله های فولادی استفاده می شود. البته این زانویی قابل استفاده در زاویه 90 درجه می باشد. این قطعه با توجه به نوع لوله از جنس خود لوله ساخته و استفاده می شود.

تولید کننده لوله فولادی برق در ایران

سه راهی ساده لوله فولادی

این قطعه نیز برای ایجاد انشعاب در موارد مختلف کاربرد دارد و عموما از جنس گالوانیزه و برنج می باشد.

سه راهی درب دار

سه راهی درب دار نیز جهت اتصال لوله های فولادی مورد استفاده قرار می گیرد. البته این قطعه به اتصال سه لوله در سه زاویه مختلف کمک می کند. تغییر زاویه یا برای ایجاد انشعاب و مجهز کردن لوله ها به دریچه باز و بسته کردن و همچنین تعیین مسیر کابل و سیم از این وسیله استفاده می شود.

براس بوشن

به منظور اتصال لوله فولادی برق به قوطی کلید در ساختمان ها جعبه تقسیم از براس بوشن استفاده می شود. جنس این وسیله از برنج بوده و برای نصب تاسیسات برقی استفاده می شوند.

کاندوئیت

کاندوئیت یکی از تجهیزات لازم برای نصب لوله فولادی برق می باشد. این وسیله برای انشعابات مختلف از خطوط کاندوئیت استفاده می شود. وجود این قطعه امکان ایجاد دسترسی به سیم و کابل را برای کاربر فراهم خواهد کرد.

هد بوشینگ

این قطعه با توجه به نوع کاربرد آن از دو جنس فلزی و پلاستیکی ساخته می شود. وظیفه آن محافظت از لوله در برابر عوامل محیطی و آسیب زا می باشد. این قطعه در قسمت های ابتدایی و انتهایی لوله استفاده می شود. همچنین وجود این قطعه مانع از ایجاد و یا اتصال الکتریسیته به سیستم لوله کشی خواهد شد.

گلند

گلند فلکسیبل نیز از دیگر اتصالات لوله فولادی و البته جعبه تقسیم می باشد. این وسیله با هدف اتصال کاندوئیت و لوله به جعبه تقسیم استفاده خواهد شد. گلند در انواع تک پیچ و دو پیچ و در سایز های مختلف نیز تولید می شوند.

جعبه تقسیم

جعبه تقسیم یکی دیگر از متعلقات لازمه می باشد که با هدف گرفتن انشعاب از سیم و کابل عبور داده خواهد شد. دریافت انشعاب از لوله های سیم کشی به مصرف کننده از طریق این وسیله امکان پذیر است. این وسیله در جنس های مختلف پلاستیکی، آلومینیومی و گالوانیزه ساخته می شود. بسیاری از بازرسی های این اتصالات به واسطه جعبه تقسیم امکان پذیر خواهد بود.

خرید انواع لوله فولادی برق

کارفرمایان و پیمانکاران ساختمان های مسکونی و پروژه های صنعتی قبل از رسیدن به مرحله تاسیسات سیم کشی، گاز و یا آب کشی اقدام به خرید لوله فولادی برق خواهند کرد.

از طریق وب سایت های فروش و نمایندگی های بدون واسطه بهترین گزینه برای تهیه لوله با قیمت مناسب می باشد. به همین جهت در وبسایت شهر لوله لیستی از قیمت محصولات در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده می شود تا به راحتی امکان مقایسه قیمت برای آنان فراهم شود. فروش لوله فولادی و اتصالات آن با کمترین قیمت ممکن به صورت خرد و کلان در شهر لوله امکان پذیر می باشد.

 مشخصات فنی لوله فولادی برق

لوله فولادی برق از جنس فولاد تولید می‌شود و به واسطه خواص ویژه‌ای که دارد، در بسیاری از صنایع و کاربردها استفاده می‌شود. مشخصات فنی لوله فولادی برق عبارتند از:

الف. قطر داخلی و خارجی

لوله فولادی برق در انواع مختلفی از جمله با قطر داخلی و خارجی متغیر تولید می‌شود. انتخاب قطر مناسب برای کاربرد مورد نظر بسیار مهم است.

 ب. ضخامت دیواره

ضخامت دیواره لوله فولادی برق می‌تواند متغیر باشد و بسته به کاربرد و نیازهای مشتری تنظیم می‌شود. ضخامت دیواره لوله برق باید به گونه‌ای باشد که استحکام و سختی لوله را تضمین کند.

ج. مواد ساخت

لوله فولادی برق از جنس فولاد تولید می‌شود. استفاده از فولاد در تولید این لوله‌ها آن‌ها را مقاوم در برابر فشار و ضربه می‌کند.

 ۳. ویژگی‌ها

لوله فولادی برق دارای ویژگی‌های بسیاری است که آن را به یک ماده بسیار مناسب برای استفاده در صنایع و ساختمان‌ها تبدیل کرده است. برخی از ویژگی‌های لوله فولادی برق عبارتند از:

الف. مقاومت در برابر فشار

با توجه به مواد ساخت و ضخامت دیواره، لوله فولادی برق دارای مقاومت بسیار بالا در برابر فشار است. این ویژگی آن را برای استفاده در صنایع و کاربردهایی که نیاز به تحمل فشار دارند، مناسب می‌سازد.

ب. مقاومت در برابر ضربه

لوله فولادی برق با توجه به جنس فولادی که از آن ساخته شده است، دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه است. این ویژگی آن را برای استفاده در کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر ضربه دارند، مناسب می‌سازد.

 ج. انعطاف‌پذیری

لوله فولادی برق از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است که آن را برای استفاده در ساختمان‌ها و سیستم‌هایی که نیاز به انعطاف‌پذیری دارند، مناسب می‌سازد.

 ۴. کاربردها

لوله فولادی برق در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای رایج لوله فولادی برق عبارتند از:

 الف. صنعت ساختمان

در صنعت ساختمان، لوله فولادی برق برای ساخت و ساز ساختمان‌ها، سیستم‌های تهویه، سیستم‌های گرمایشی و سیستم‌های الکتریکی استفاده می‌شود.

 ب. صنعت نفت و گاز

در صنعت نفت و گاز، لوله فولادی برق برای انتقال مایعات، گازها و فرآورده‌

های نفتی استفاده می‌شود. لوله‌های فولادی برق به دلیل مقاومت بالا در برابر فشار و مقاومت در برابر خوردگی، انتخابی مناسب برای این صنایع محسوب می‌شوند.

 ج. صنعت آب و فاضلاب

لوله فولادی برق در صنعت آب و فاضلاب برای انتقال آب، فاضلاب و فرآیندهای پساب استفاده می‌شود. این لوله‌ها به دلیل مقاومت در برابر فشار و ضربه، برای انتقال مایعات به طولانی مسافت‌ها و در شرایط سخت، مناسب هستند.

 د. صنعت خودروسازی

در صنعت خودروسازی نیز لوله فولادی برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها برای سیستم‌های تهویه، سیستم‌های سوخت‌رسانی و سیستم‌های خنک‌کننده در خودروها استفاده می‌شوند. مقاومت لوله‌های فولادی برق در برابر فشار و حرارت، آن‌ها را به یک انتخاب مناسب برای صنعت خودروسازی تبدیل کرده است.

همچنین، لوله فولادی برق در صنایع دیگری مانند صنعت معدن، صنعت شیمیایی و صنعت الکترونیک نیز استفاده می‌شود.

نحوه خرید لوله فولادی برق

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم

همانطور که می دانیم Electric steel pipe یا لوله گالوانیزه در طی فرایند به دو نوع گالوانیزه سرد و گرم تقسیم می شود. لوله فولادی با لایه ای از فلز روی پوشیده می شود. به همین جهت مقاومت لوله گالوانیزه تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. لوله گالوانیزه گرم قطعا دارای استحکام بیشتری در برابر خوردگی و زنگ زدگی خواهد داشت. زیرا داخل و بیرون لوله گالوانیزه گرم با فلز روی آبکاری می شوند. روش ساخت لوله گالوانیزه سرد و گرم فرآوری آنها در دمای داغ و دمای محیط می باشد که به آن لوله سرد یا گرم گفته می شود.

کاربرد لوله های گالوانیزه سرد و گرم

یکی از تفاوت های لوله های گالوانیزه سرد و گرم کارایی و کاربرد آنها در تاسیسات مختلف می باشد. لوله گالوانیزه گرم برای محیط های بیرونی و در معرض نور خورشید و همچنین تاسیسات عظیم مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه برای تاسیسات طولانی مدت مانند انتقال آب کارایی دارند. لوله های گالوانیزه سرد نیز برای شرایط های محیطی مناسب بدون رطوبت بسیار مناسب خواهد بود. این لوله ها بیشتر در منازل مسکونی کاربرد دارند.

 ۵. نتیجه‌گیری

لوله فولادی برق به دلیل ویژگی‌ها و مشخصات فنی منحصر به فرد، در بسیاری از صنایع و کاربردها استفاده می‌شود. مقاومت در برابر فشار، مقاومت در برابر ضربه، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر خوردگی از جمله ویژگی‌های برجسته لوله فولادی برق هستند. این لوله‌ها در صنایع ساختمان، نفت و گاز، آب و فاضلاب، خودروسازی و صنایع دیگر به کار می‌روند.

مقالات مرتبط:

همه چیز درباره سینی کابل (انواع+ تولید+قیمت سینی کابل 1403 )

5/5 - (1 امتیاز)

10 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • توضیحات جامع و خوبی در مورد لوله فولادی برق گزاشتید بسیار استفاده کردیم

    پاسخ
  • کاتالوگ محصولات را لازم دارم ممکن هست برای بنده ارسال کنید

    پاسخ
    • مدیر سایت
      جولای 29, 2023 8:16 ق.ظ

      با ارسال پیام در واتس آپ همکارانم در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد

      پاسخ
  • حامدی از قزوین
    آگوست 19, 2023 2:59 ب.ظ

    سلام وقت بخیر ارسال بار به شهرستان هم دارید ؟

    پاسخ
  • نحوه سفارش کالا به چه نحوی می باشد آیا بصورت انلاین میتونیم ثبت سفارش کنیم

    پاسخ
    • بله از طریق واتس اپ میتونید درخواست بدهید – بطور کامل ابعاد، تعداد و نوع کاربری هر محصول را ارسال کنید با تشکر

      پاسخ
  • چطور از خرید محصول باکیفیت مطمئن بشویم ما تجربه خوبی از لوله های فولادی برق نداریم چون جنس بی کیفیت رو بجای استاندارد به ما فروختن

    پاسخ
    • لوله‌های فولادی برق با کیفیت در شهر لوله، نقش بسیار حیاتی در سیستم‌های انتقال انرژی الکتریکی دارند. این لوله‌ها از جنس فولاد با استانداردها و تکنولوژی‌های بروز تولید می‌شوند تا بتوانند به عنوان واسطه‌ای امین برای انتقال جریان الکتریکی برق فعالیت کنند.

      این لوله‌ها دارای روکشهای مقاوم به آب، خوردگی و عوامل جوی هستند تا در شرایط مختلف آب و هوا عملکرد مطلوبی داشته باشند. همچنین، خصوصیات مکانیکی بالا تولید شهر لوله برای مقاومت در برابر فشارهای خارجی و دماهای مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخور دارند.

      تحقیقات مداوم بر روی مواد و روش‌های تولید به منظور بهبود عملکرد لوله‌های فولادی برق با کیفیت ادامه دارد. این لوله‌ها در شبکه‌های انتقال برق، ایستگاه‌های تبدیل، و سیستم‌های توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند و نقل و انتقال امن و بهینه‌ی انرژی الکتریکی را فراهم می‌کنند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Button
× چت واتساپ